Paulina, dokladnie tak samo mysle :P
[O1] Wysokość haka holowniczego
Zwiń
X
-
[O1] Wysokość haka holowniczego
W lutym odebrałem O1 (z pakietem na bezdroża tj ok. 3 cm do góry) z salonu z zamontowanym na stałe hakiem holowniczym f-my Steinhof. Problem pojawił się w lipcu jadąc na urlop gdy podpiąłem przyczepę kempingową i okazało się, że przyczepa stoi pochylona do tyłu. Podczas jazdy od 80 km/godz. pojawiało się tzw. wężykowanie bardzo nieprzyjemne i niebezpieczne - nadmieniam, że posiadam amortyzatory i zaczep ze stabilizatorem. Poprzednio miałem fiata marea weekend gdzie hak był zamontowany na wysokości ok. 37 cm.dodatkowo był bardzo miękki i po załadowaniu bagażu tyłek wlókł po ziemi, jednakże przyczepa szła jak po sznurku do 105 km/godz, teraz jest to 46 cm i zatankowanie do pełna i załadowanie bagażami niewielki robi na nim wrażenie ale ciągnąć przyczepę to udręka, stąd wniosek, że hak jest zbyt wysoko zamontowany. Mam teraz pytanie - czy ma ktoś patent na jakąś redukcję lub inny sposób na obniżenie haka, ew. zna zakład w okolicach Łodzi, który może to wykonać ?
-
-
Najpierw spytam inaczej, a ile to wolno w Polsce jechac z kempingiem na haku??
Jaki dla normalnego auta i z zestawem na bezdroza sa takie same, nie ma rozroznienia w katalogu. Na pewno inny jest do wersji 4x4, ale tu chodzi o inne podluznice.
Druga sprawa, masz z tylu nowe zawieszenie, nie jest wytluczone to stoi wysoko.
Wiem, ze czasem przeklada sie zaczep z osi dyszla nad dyszel i wtedy problem powinien zniknac.
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
sławk_w; z tego co pamiętam (chyba że się coś zmieniło), to Polska Norma !!określa wysokość środka kuli haka od podłoża, numeru tej normy jednak nie pamiętam. Miałem kiedyś taką książkę o przyczepach, caravaningu itd. i tam właśnie na końcu tej książki był wypis z tej normy. Interesowałem się tym z 10 lat temu bo też miałem przyczepę campingową i podobne problemy np. moja Toyota Corolla była bardzo nisko osadzona i po zamontowaniu haka i zaczepieniu przyczepy, przyczepa jechała w pozycji pikującej ( nachylona mocno do przodu). Musiałem dopiero uświadomić warsztat montujący haki o istnieniu takiej normy :P, aby to poprawili -swoją spapraną robotę.
Znalazłem ta normę PN-S-48024:1997" Pojazdy drogowe. Zaczepy kulowe urządzeń sprzęgających. Wymagania i badania"Teraz xenony by krzynol
Komentarz
-
-
Odpowiadam na pytania:
1. We Francji zgodnie z przepisami można ciągnąć przyczepę do 130 km/godz. - faktycznie bezpieczna prędkość i to na równych niemieckich, austriackich i chorwackich autostradach do 100 km/godz
2. Zaczep z hamulcem najazdowym już jest fabrycznie nad dyszlem - rozważam właśnie podłożenie pomiędzy zaczep i dyszel kształtownik 40x40, a także zmiana opon z 175/70 R13 na 185/80 R14 to da 38 mm w górę - razem na kuli ok.80 mm
3. Normę już sprawdzałem - mieści się w górnej granicy - przed chwilą odebrałem maila od firmy Steinhof - są skłonni wykonać inną kulę max. 20mm niższą za dodatkową opłatą - odpisałem aby podali cenę.
4. Niestety żadnej regulacji dyszla nie ma.
Komentarz
-
Komentarz